آشنایی با تست غیرمخرب رادیوگرافی ( RT )

 

تست های غیرمخرب دارای دامنه وسیعی بوده و در پست های قبلی انجمن تخصصی متالورژی ایرانیان ، به آنها اشاره شده است . در این قسمت قصد داریم به بررسی تست غیرمخرب رادیوگرافی بپردازیم و استاندارد ایزو 16371 را بررسی نماییم.

تست رادیوگرافی از مهمترین تست های غیرمخرب در صنعت می باشد که استانداردهای مختلفی برای این تست وجود دارند از جمله می توان به استانداردهای ASME ، ASTM ، ISO و API اشاره کرد .

در این تست امواج رادیویی از قطعه عبور داده شده و بازتاب این امواج ( نور عبوری از نمونه ) باعث مشخص شدن نوع عیوب در نمونه خواهد شد.

لازم بذکر است که تست ها VT ، PT و MT برای بررسی و مشخص کردن عیوب سطحی در نمونه و تست های UI ، ET و RT برای مشخص کردن عیوب سطحی و زیرسطحی ( عمقی ) می باشند.

امواج تست رادیوگرافی خطرناک و برای سلامتی انسان شدیدا مضر است به همین دلیل هنگام انجام این تست حتما باید افرادی تا شعاع مشخصی دور شده و علائم هشدار دهنده حین انجام تست ، نصب شود تا افراد به منطقه ای که این تست در آن انجام می شود ، نزدیک نشوند.

 

برای ثبت نام در دوره های مختلف و ارتباط با مدیریت ، اینجا کلیک کنید.

 

برای مشاهده توضیحات تکمیلی و لینک دانلود ، به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

 


انجمن تخصصي متـــــــــــــــــــالورژي رادیوگرافی ,غیرمخرب ,عیوب ,انجام ,مشخص ,امواج ,عیوب سطحی ,کردن عیوب ,مشخص کردن ,غیرمخرب رادیوگرافی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید اینترنتی دنیای لاغری اهواز درس کتابت عکس کده - سایت تفریحی سرگرمی هکس موزیک - مرجع دانلود آهنگ جدید فروشگاه لوازم صوتی وتصویری پارس راهنما فروش آموزشگاه حرفه ای برنامه سازی بدون کدنویسی انجام سفارشات طراحی و چاپ و تبلیغات